چهار شنبه , 20 سپتامبر 2017
Home » اصول پیشبرد و رشد » ۵ قدم تا یک مدیر الهام بخش

۵ قدم تا یک مدیر الهام بخش

ذهنیت کلیشه ای از مدیر را با پیراهن خاکستری ای که بالاترین یقه اش را بسته و با یک سامسونت سنگین در سالن قدم میزند فراموش کنید. امروزه مدیران و راهبران در هر شکل و سایزی یافت می شوند، از آن خانم با مانتوی آبی که دانشجوی دوره بازاریابی یک موسسه خصوصی است تا آن پسری که با پای برهنه هدایت با ارزش ترین کمپانی جهان را بر عهده داشت (و البته امروز بین ما نیست) . تحقیقات نشان می دهد اشتیاق، انرژی دادن به کارمندان، تزریق اعتماد به نفس به آنها و الهام بخش بودن برای اطرافیان از فاکتورهای مهم مدیران هستند. راهبران با همه تفاوت هایی که دارند، باید برخی موارد را هر روز رعایت کنند. در ادامه ۵ نکته کلیدی برای اثر بخش بودن یک مدیر را بررسی می کنیم.

۱- مواجهه با چالش ها

1-face-challenges

مدیران بزرگ به اندازه کافی شجاع هستند که با وضعیت های چالش برانگیز روبرو شوند و روراست با آن ها برخورد کنند. چه در شرایط افول شرکت و چه در شرایط دمیدن روحی تازه در کارمندان، راهبر باید با ذهنی باز و آرامش کامل هدایت امور را عهده دار شود. ارتباطات پیاپی با کارمندان و مطلع کردن آنها از اخبار خوب شرکت یا چالش های مخاطره انگیز آینده باعث می شود اعتماد متقابل به وجود بیاید. شایعات بی اساس درباره ماشین قهوه ۱۰ مرتبه بدتر از واقعیت است! کارمندان نیاز دارند رهبران خود را در حالی ببینند که دارند با واقعیت دست و پنجه نرم می کنند.

 

۲- اعتماد

2-win-trust

کارمندان شما بسیار وفاداتر و مشتاق ترند آنگاه که در محیطی کار می کنند که توسط افراد مورد اعتماد هدایت می شود. اعتماد سازی می تواند از طریق راه های مختلفی صورت پذیرد. اولین روش این است که کارمندان بدانند شما به آنها توجه می کنید و مراقب منافعشان هستید. فضولی نکنید اما حداقل از کارمندتان درباره تحصیلات فرزندش بپرسید. بگذارید کارمندتان احساس کند شما علاقمند به پیشرفت او هستید و میخواهید درباره راه های موفقیتش با او گپ بزنید.

زمانی که کارمند، فروشنده یا هر فرد دیگری اشتباه می کند، با عصبانیت سعی در تصحیح او نکنید بلکه در آرامش کامل وضعیت موجود را توضیح دهید و متقاعدش کنید که عملش صحیح نبوده است. زمانی که افراد بدانند قرار نیست شما آن ها را سرزنش کنید اعتمادشان دوچندان می شود.

 

۳- خودتان باشید

be-authentic

سعی نکنید کسی باشید که نیستید. افرادی که با شما کار می کنند دیر یا زود می فهمند شما آن فردی نیستید که وانمود می کنید. این مورد باعث می شود آنها مدام به این موضوع فکر کنند که چه چیز دیگری در مورد شما قابل اعتماد نیست؟

آیا شما فردی مشتاق و بذله گو هستید؟ پس باعث خنده حضار شوید. از توانایی ها و ویژگی های ذاتی خود باعث گسترش روحیه راهبری تان شوید و از سرکوب شخصیت واقعی تان پرهیز کنید.

 

۴- احترام کسب کنید

4-earn-respect

زمانی که شما در مسیرهای اخلاقی قدم می گذارید و ویژگی هایی را که می خواهید در بقیه ببینید در خودتان ایجاد می کنید، احترام اطرفیان را کسب می کنید. مدیری که کارمندان او را ناقض صحبت های خودش می دانند، در راه موفقیت قدم نمی گذارد. از طرفی مشتریان نسبت به شرکتی که به ارزش ها و رهبر خود بی احترام اند نگاه مثبتی نخواهند داشت.

۵- ماجراجو باشید

5-stay-curious

مدیران خوب، ذهنی کنجکاو دارند و به یادگیری متعهد هستند. آنها پیگیرند و همواره به دنبال ایده های جدید، دیدگاه های روشن و اطلاعات به روز هستند. برترین مدیران به خوبی می دانند که نوآوری و رویکردهای جدید از موقعیت های مکانی مختلف می آیند. آن ها همواره متوجه افرادی هستند که ممکن است ایده جدیدی داشته باشند.

بخوانید

5-ways-train-great-leader1

با این 5 تمرین مدیر بهتری باشید

تعداد افرادی که به صورت مادرزادی از استعداد مدیریت بهره مند هستند بسیار اندک است. …

3 comments

  1. زدی تو گوگل ترنسلیت و همینطوری کپی پیست کردی! خوب بلدنیستی مجبور نیستی ترجمه کنی!

    • برام جالبه که چطور به این نتیجه رسیدید؟!

    • علیرضا دهقانیان

      نظر لطف شماست.

      این مقاله نسخه ترجمه شده هست اما در ترجمه اون اصلا از گوگل ترنسلیت استفاده نشده. فقط برای ترجمه چند واژه از بابیلون استفاده شده.

      گوگل ترنسلیت یک سرویس برای ترجمه سریع واژگان و مطالب هست اما اگر شما از شیوه ای که فرمودین استفاده می کنین دلیل نمیشه که همه از این روش استفاده می کنن.

      و سوال بهنام، سوال منم هست. این که شما چطور به این نتیجه رسیدین خودش خیلی جالبه، آقا یا خانم عصامه.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com