دوشنبه , 18 دسامبر 2017
Home » استارت آپ » 9 دلیل شکست کارآفرینان تازه کار

9 دلیل شکست کارآفرینان تازه کار

شکست کارآفرینان، به خصوص آن ها که به تازگی شروع کرده اند، مقدمه ای برای پیشرفتشان است. آمار و ارقام نیز نشان می دهد که نرخ شکست استارت آپ های جدید در پنج سال اول بیش از ۵۰٪ است. اما باید در نظر داشت که یک کارآفرینان واقعی، شکست را به عنوان مرحله ای مهم از مسیر موفقیت خود تلقی می کند. آن ها از اشتباهات خود تجربه کسب می کنند و از این تجربیات برای پیشبرد ایده بعدی خود استفاده می کنند. اما چرا از اشتباهات بقیه یاد نگیریم بدون اینکه مجبور شویم ابتدا خودمان این اشتباهات را مرتکب شویم؟  در ادامه لیستی از 9 دلیل اصلی شکست استارت آپ ها را مرور می کنیم :

۱- نبود برنامه مکتوب : اصلی ترین و ابتدایی ترین اشتباه هر استارت آپ نبود بیزینس پلن (Business Plan) مکتوب است. نوشتن یک برنامه مکتوب به شما کمک می کند که نحوه تبدیل ایده به یک بیزینس را درک کنید.

۲- استارت آپ بدون درآمد : یک استارت آپ (حتی غیر انتفاعی) باید برای تامین هزینه های خود، درآمد تولید کند یا از حمایت مالی (Donation) برخوردار باشد. اگر محصول شما رایگان است و یا در هر فروش ضرر می کنید، سرپا نگه داشتن این بیزینس کار بسیار دشواری است. ممکن است شما راه حلی برای مساله گرسنگی در جهان داشته باشید، اما اگر مشتریان شما هیچ پولی نداشته باشند بیزینس شما عمر درازی نخواهد داشت.

۳- موقعیت های تجاری محدود : هر ایده خوبی باعث تولید یک بیزینس انفجاری نمی شود. اینکه شما کاملا احساسی تصور می کنید که محصول یا سرویس شما عالی است و هر فرد به آن نیاز دارد به این معنی نیست که تمام افراد مشتری شما خواهند بود. فراموش نکنید که هیچ جایگزینی برای تحقیقات بازاری وجود ندارد و نمی توانید نظرات دوستان نزدیک و خانواده خود را کافی بدانید.

۴- ناتوانی در اجرا : یک ایده چند میلیاردی تا زمانی که فقط یک ایده باشد هیچ ارزشی ندارد. اگر شما در تصمیمات دشوار و ریسک کردن توانایی ندارید، از پس اجرای ایده های سنگین برنخواهید آمد.

۵- رقابت شدید : رقیب نداشتن احتمالا به این معناست که بازاری برای ایده شما وجود ندارد اما اگر در جستجوی گوگل، ده رقیب یا بیشتر پیدا کردید، احتمالا  زمینه مورد نظر شما در حال اشباع است. از طرفی فکر نکنید که رقبایی همچون مایکروسافت آنقدر بزرگ و کند هستند که برای رقابت با آنها جای نگرانی وجود نداشته باشد.

۶- تیم بی تجربه :‌ در دنیای واقعی، سرمایه گذاران روی افراد سرمایه گذاری می کنند، نه روی ایده ها. آن ها به دنبال افرادی هسستند که در زمینه کاری استارت آپ تجربه واقعی دارند. اگر این اولین تجربه شماست پس یک همکار پیدا کنید که در زمینه مورد نظر شما تجربه داشته باشد.

۷- دست کم گرفتن نیاز به منابع : اصلی ترین نیاز پول نقد است، اما منابع دیگر مانند ارتباط با صنعت و دسترسی به کانال های بازاریابی ممکن است برای برخی محصولات مهم تر باشند. پول زیاد، بدون مدیریت عاقلانه، می تواند به اندازه محدودیت پول باعث ایجاد مشکلات جدی شود.

۸- بازاریابی ناکافی : یک استراتژی بازاریابی که تنها بر زبان شما جاری است نمی تواند برای معرفی محصول یا برند شما در میان یورش بی امان محصولات مشابه کافی باشد. هر نوع بازاریابی (حتی از نوع ویروسی) به پول و زمان نیاز دارد. بدون بازاریابی نوآورانه در رقابت با محصولات مشابه، نمی توانید توفیق زیادی کسب کنید.

۹- زود خسته نشوید : شایع ترین شکست در استارت آپ ها مربوط به کارآفرینان تازه کاری است که خیلی زود خسته شده و از ادامه راه منصرف می شوند. حتی با وجود برخی عقب نشینی ها، بسیاری از کارآفرینان موفق همچون استیو جابز و توماس ادیسون تا زمانی که به موفقیت نرسیدند از ادامه کار دست نکشیدند.

بخوانید

5-ways-train-great-leader1

با این 5 تمرین مدیر بهتری باشید

تعداد افرادی که به صورت مادرزادی از استعداد مدیریت بهره مند هستند بسیار اندک است. …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com